• 1403/02/26 - 10:19
  • تعداد بازدید : 43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
منوجان:

دامداران نسبت به انجام عملیات سمپاشی بدن و جایگاه دام های خود اقدام نمایند

به گزارش روابط عمومی دامپزشکی شهرستان منوجان،محمد رهبان رئیس اداره  دامپزشکی شهرستان منوجان  گفت: با توجه به اینکه انگل‌های خارجی دام باعث ایجاد خسارات اقتصادی زیادی به جمعیت دامی و در نهایت اقتصاد خانوار‌های روستایی می‌شوند و همچنین نقش بسیار موثر این انگل‌ها در انتقال بیماری‌ها میان جمعیت‌های دامی و انتقال بیماری از دام به انسان، مبارزه با این انگل‌ها و انجام کارهای کنترلی در این زمینه همواره لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه انگل های خارجی بدن دام موجب ایجاد لاغری، ضعف، کاهش تولید، فلجی دام و .. می گردند، گفت: کنه ها یکی از مهمترین انگل های خارجی بدن دام می باشند که ناقل اصلی بیماری خطرناک و واگیردار تب خونریزی دهنده کریمه کنگو بوده و در صورت عدم سم پاشی به موقع و موثر به عنوان تهدیدی جدی، سلامت و بهداشت جامعه انسانی را به مخاطره می اندازند.

رهبان اظهار داشت:  سمپاشی دام و جایگاه نگهداری دامی یکی از عومل تاثیرگذار در کنترل و پیشگیری از رخداد و گسترش بیماری های مشترک بین انسان و دام نظیر بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، لمپی اسکین و ... می باشد لذا توصیه می گردد دامداران ضمن رعایت نکات بهداشتی پرورش دام در ابتدای شروع فصل فعالیت کنه ها که همزمان با گرم شدن هوا می باشد، نسبت به انجام عملیات سم پاشی بدن و جایگاه دام های خود، اقدام نمایند تا بدین ترتیب ضمن تامین رفاه حیوانات و افزایش تولیدات دامی، از انتشار این بیماری مهلک و کشنده تب کریمه کنگو نیز در امان بمانند.

  • گروه خبری : اخبار شهرستانن منوجان ,اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 319468
کلمات کلیدی
sardabir سردبیر

sardabir سردبیر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه