دوشنبه 01 تیر 1405

flag
  • 1405/04/01 - 06:31
  • تعداد بازدید : 4
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار در فاریاب برای پیشگیری از هاری و نصب بروشورهای آموزشی در اماکن پرتردد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فاریاب از اجرای طرح واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار و توزیع و نصب بروشورهای آموزشی بیماری هاری در اماکن پرجمعیت این شهرستان خبر داد

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان ،فرخی با اعلام این خبر گفت: در راستای ارتقای سطح بهداشت عمومی و پیشگیری از شیوع بیماری هاری، عملیات واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار در سطح شهرستان فاریاب در حال اجراست و به‌صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

 

وی افزود: هاری از بیماری‌های ویروسی مشترک بین انسان و حیوان است که در صورت عدم پیشگیری می‌تواند تهدیدی جدی برای سلامت جامعه باشد؛ از این‌رو واکسیناسیون به‌موقع حیوانات به‌ویژه سگ‌ها، مهم‌ترین راهکار کنترل و پیشگیری از این بیماری محسوب می‌شود.

 

رئیس اداره دامپزشکی فاریاب با اشاره به اقدامات فرهنگی و آموزشی در این زمینه تصریح کرد: به‌منظور افزایش آگاهی عمومی، بروشورهای آموزشی درباره راه‌های انتقال، علائم و روش‌های پیشگیری از بیماری هاری در مکان‌های پرتردد شهرستان نصب و توزیع شده است.

 

وی تأکید کرد: همکاری مردم نقش مهمی در کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان دارد و اداره دامپزشکی شهرستان با جدیت برنامه‌های پیشگیرانه را دنبال خواهد کرد. 

  • گروه خبری : آموزش و ترویج,اخبار شهرستان فاریاب ,اخبار اسلایدر,هشدارهای بهداشتی
  • کد خبر : 355673
کلمات کلیدی
sardabir سردبیر

sardabir سردبیر

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور