واکسیناسیون سگهای صاحبدار در فاریاب برای پیشگیری از هاری و نصب بروشورهای آموزشی در اماکن پرتردد.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فاریاب از اجرای طرح واکسیناسیون سگهای صاحبدار و توزیع و نصب بروشورهای آموزشی بیماری هاری در اماکن پرجمعیت این شهرستان خبر داد
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان ،فرخی با اعلام این خبر گفت: در راستای ارتقای سطح بهداشت عمومی و پیشگیری از شیوع بیماری هاری، عملیات واکسیناسیون سگهای صاحبدار در سطح شهرستان فاریاب در حال اجراست و بهصورت مستمر ادامه خواهد داشت.
وی افزود: هاری از بیماریهای ویروسی مشترک بین انسان و حیوان است که در صورت عدم پیشگیری میتواند تهدیدی جدی برای سلامت جامعه باشد؛ از اینرو واکسیناسیون بهموقع حیوانات بهویژه سگها، مهمترین راهکار کنترل و پیشگیری از این بیماری محسوب میشود.
رئیس اداره دامپزشکی فاریاب با اشاره به اقدامات فرهنگی و آموزشی در این زمینه تصریح کرد: بهمنظور افزایش آگاهی عمومی، بروشورهای آموزشی درباره راههای انتقال، علائم و روشهای پیشگیری از بیماری هاری در مکانهای پرتردد شهرستان نصب و توزیع شده است.
وی تأکید کرد: همکاری مردم نقش مهمی در کنترل بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان دارد و اداره دامپزشکی شهرستان با جدیت برنامههای پیشگیرانه را دنبال خواهد کرد.
نظر دهید